יום רביעי, 20 ביולי 2016

הטיפ שלי - איך לצאת מהאיזור הבטוח של חיינו?




כל אחד מאיתנו יודע לזהות מיד מהו האיזור הזה בחייו. זה שנותן לו את תחושת הביטחון, בו הוא שולט הכי טוב. ואיתו יכול לחיות בשקט נפשי, למצוא את השיגרה שבו ולנוח באופן מסויים.
האיזור הבטוח הוא חיוני אך יכול גם להיות מלכודת דבש. למה? כי הוא קל, זמין ומזמין להשאר בו.
מי שלא מפחד להתפתח, להתקדם, לחקור ולנסות מרגיש מיד מתי זה מתחיל להיות לוחץ ופחות נעים להמשיך לחיות בו ומיד מתמלא בצורך עז לעשות משהו שימריץ את הדם בגוף. להכנס להרפתקאה חדשה, לצעוד בשבילים רעננים ולהגיע למקומות פחות בטוחים.
למה זה כל כך חשוב בעיניי? כי משם מגיעים הרעיונות. משם מגיעים גם הכוחות והפנטזיות. משם נוכל לקבל את החשק לפעול ולחדש.
ומדוע רובינו מתקשים לעשות זאת?
כי את חלקינו זה יכול לערער לצעוד אל הפחות מוכר.
ואם נתרגם את זה כלכלית אז הפחד נובע מכך שבאופן מסויים זה ינגוס לנו ברווחים. כי נצטרך להקריב זמן שמתוגמל באופן רווחי יותר.
אז איך מזפזפים בין האיזור הבטוח של חיינו לאיזור החדש והפחות מוכר?
אני למשל מגדירה לעצמי מראש כל תקופה מסויימת זמן כזה ובתוכו אני מנסה לחדש לי ולכם. הזמן הזה הוא תלוי הצורך שלי שמשתנה בהתאם לתקופה. הזמן הזה הוא למעשה הזמן שהופך את העבודה שלי לכייפית יותר כי בזכותו אני מתחברת יותר ללב שלי ולחלומות שלי.
יש תקופות שאני מרגישה את הצורך הזה לגלות ולצעוד בדרכים חדשות יותר ולנסות דברים שלא העזתי. זה יכול להיות בכל תחום שמגרד לי בורידים להגשים - אם בצילום, ביצירה, בקו המחשבה, באימהות שלי, ואפילו בעצם הרעיון לפתוח את הבלוג הזה ולשתף.
אני תמיד זוכרת שבשביל זה אצטרך להקריב קצת מהשכר וקצת מהזמן שלי. אבל בחישוב מהיר מיד אפשר להבין שהירידה הזו ברווחיות או ביעילות היא בעיקר לצורך עליה. 

אם גם את מתלבטת איך לצאת מהאיזור הבטוח שלך אשמח לנסות ולעזור לך. זה לא חייב להיות בעבודה, זה יכול להיות אפילו בסביבה הבייתית שלך עם הילדים והמשפחה.
כתבי לי
קרן ליברמן – סטודיו יצירה מהבטן.


דוגמא קטנהוספציפית היא היציאה אל מחוץ למרחב המוגן שלי שהוא הסטודיו, והיציאה לצלם בטבע. שבכל פעם נראה ומרגיש אחרת, כי התאורה משתנה ואין לי שליטה עליה, כי חם או קר, כי האתמול לא משקף את המחר בטבע שמשנה את גווניו, כי הוא יותר הרפתקני, כי לא כל האביזרים פרושים לרגלי וכי...... וכי... וכי....
אבל הנה, יצאתי אליו במלוא הדרו בשיא הקיץ, אבל מצוידת באבטיח, אומנם בשעות הפחות חמות וקשות וזו התוצאה:






תגובה 1: